Nu borde jag sova snart men måste lyssna lite nick cave förut. Drömde nämligen om honom föregående natt.
Jag bevistade en konsert där nästan alla gick innan sista låten så det var helt tomt där framme vid scenen. Jag samlade mod och gick fram, han stod riktigt nära och jag tog honom i handen. Han hade ovanligt len och kall hand. Sen fick jag eskortera honom till nått cafe där han skulle läsa dikter. Cafeägaren berättade att leonard cohen varit där och läst några år tidigare, nick var mycket intresserad av det. Sen hånglade vi, massor. Minns att mitt drömjag tänkte 'Shit, skitmånga kommer vilja prata med honom nu när vi går runt här, bäst jag gör vad jag kan för att hålla honom upptagen så han inte går'. Vaknade och kände mig typ kär och måste hångla snart annars kreverar jag.
 
Borde lära mig lucid dreaming, skulle ligga med Nick varje natt.

Kommentera

Publiceras ej