En bra grej med att blogga lite sådär allmänt om sitt humör är ju att man kan se mönster i det. Och innan varje mens mår jag piss och allt tappar sin mening sen är det dom där dagarna med mens och dom är inte heller så jävla roliga.
Men jag var på skatteverket i alla fall, sen hade jag migrän en hel dag, sen var jag vaken en hel natt och nu är det morgon. Och jag har smutsigt hår och det är fredag och jag undrar om jag ska gå och lägga mig nu så jag kan bli full ikväll. Men då måste jag duscha. Och jag är osugen på krogen och jag är inte jättesugen på fylla heller. Men nått är det som river och kliar den där gamla grejen som vaknar ibland och gör sig påmind. Ibland.
Och jag tvivlar lite på om jag är älskad och jag borde ladda min telefon och jag borde ringa hyresvärden och jag borde slänga sopor och jag borde kamma mig och jag borde hålla ihop nu. Skärpa mig lite och bete mig lite. Men jag har nog blivit lite för bekväm. Det blir nog inga barn gjorda och det blir nog inget studerat och jag har nog haft kärleksrelation så det räcker. Så resten? Det är resten som ska göras av.
Drömmer så jävla mycket hela tiden att hjärnan knappt är med när jag är vaken. Nu har jag börjat drömma om katastrofer, flygplan och ljud i atmosfären och radioaktivt nedfall. Undrar hur min insida ser ut, om jag är riktigt som jag ska.

Kommentera

Publiceras ej