Kan inte sova och då blir det ju lätt så att man hamnar framför youtube, kanske gräver lite i sitt musiklyssnande liv och helt plötsligt liksom ba Spice girls! Dom var stora när jag gick i lågstadiet och jag var ett stoooooort fan.
Hade flertalet tröjor, leopardmönstrade leggings (eller tights som det hette då) och var oändligt glad att Mel-b ibland bar glasögon för det gjorde det liksom lite mindre töntigt att vara glasögonorm. Varje rast pratades det om spice girls och övades danssteg och vilka av medlemmarna gjorde si eller så. Varje roliga timmen mimades det till nån låt. Jag ville alltid vara Geri men blev alltid tvingad att vara Emma pga hade långt blondt hår som barn.
Vuxenvärlden måste ju tyckt det var galet att ett gäng lågstadiebarn blev som besatta av fem sexigt klädda tjejer som inte ens spelade instrument själva men jag minns det bara som girl power. Minns bara fem asballa tjejer och kanske är det därifrån min faiblesse för leopardmönstrat kommer ifrån.

1 kommentarer

Pats

25 Jun 2013 07:30

Och jag gick på mellanstadiet, i sexan tror jag när de var som hetast, jag och fyra andra tjejer "var" spice girls på Småstjärnorna i skolan. Jag fick vara Mel B pga ingen annan ville vara henne för att hon var svart. Ja, jag gick ju fan i skola i Igelfors, då blir det så. Vi vann hela skiten i vilket fall som helst, men just Spice up your life. Där fick du en anekdot såhär på tisdagsmorgonen.

Svar: Grattis till vinsten och tack för anekdoten! Skola i finspång var inte heller nån höjdare du.
CoffinCutie

Kommentera

Publiceras ej