Måste sluta komma till insikter varje gång jag är drogad på nått sätt. Antingen ärdet öl eller så är det misslyckad sovning med sömntablett som liksom öppnar min hjärna lite och jag börjar tänkja. Jag borde nog söka hjälp igen.
 
Det har varit en fin vecka på flera sätt och en förfärlig vecka på andra sätt. Jag har träffat TRE OLIKA vänner inom loppet av några dagar. Helt sjukt, jag som i princip är eremit. Först Patsy som var ännu mer awesome än jag föreställt mig. Vi satt i hennes kök och jag skrattade så jag grät. Kände igen den här känslan från tonåren när nått var såå roligt eller nån var sååå ball så man bara satt med ett flin i ansiktet hela tiden, kunde inte sluta flina. Och blev röd i ansiktet och lite svettig. Låter ju som jag blev kär här.......
 
Sen träffade jag Emelie och vi satt i hennes vardagsrum och spelade ett spel om vuxenpoäng. Jag saknar henne jag saknar henne så himla mycket. Är dödligt avundsjuk på hennes lägenhet också. Kanske skulle flytta tillbaka, flytta hem till emelie och bara leka med henne hela dagarna.
 
Igår kom Elina hit och vi drack öl och jäger ur pyttesmå flaskor och vi pratade om konst och allt annat man kan prata om och jag provade hennes kigurumi och jag hade kattöron hela kvällen. Och vi pratade om vänskap och hur den fungerar. Jag tror inte att vänskap kan växa fram. Den måste slå ner direkt liksom. Alla mina vänner är sånna så att dom bara BOOM en gång, sen kommer jag älska dom för resten av livet.
 
Det jobbiga med veckan är snarare motsatsen till vänskap. Där man inte har något att prata om och om man skulle prata så finns det ingen som lyssnar. Där det aldrig skulle bli något BOOM för man lever i helt olika världar. Det handlar också en del om att känna sig utanför och oönskad. Att inte vara lika viktig som alla andra, att inte förstå dom andra och att inte bli förstådd. Att känna sig dum, fast på ett annat sätt. Hela tiden känslan av att vara utpekad men ändå osynlig. Sen handlade det om skuld och skam och jag grät i ungefär tolv timmar. Hade den berömda ångesten och jag har fortfarande inte rett ut den.
 
Det där med relationer kommer jag nog aldrig kunna förstå.
Intressant,

2 kommentarer

Patsy

30 Dec 2012 09:31

Först: Vad mallig jag blir! Jag tyckte det var skitkul att ses, kände mig helt sjukt bekväm med dig vilket händer typ aldrig med nya människor. Hade skitroligt och DU är awesome! Skröt hela kvällen sen om hur kul jag hade haft, haha.

Sen: Hatar relationer också, eller egentligen inte, men jag förstår verkligen de här "kraven" som finns på hur en relation (alla sorters relationer) ska vara. Sånt suger.

Sist: Hoppas ångestskiten reds ut. HATAR ångest, det är den sämsta känslan ever, typ.

Elina

05 Jan 2013 21:06

Det var så himla fint att träffa dig igen Sophia!! Hoppas jag och Stefan kan flytta till Karlstad snart så vi kan leka hela dagarna! KRAAAMM

Svar: Jaaaa hoppashoppas!
CoffinCutie

Kommentera

Publiceras ej