Kära bloggen
Idag har jag hunnit med att både vara arg och ledsen. Konstigt nog så kommer jag ha mindre pengar att röra mig med då jag och pojkvännen flyttar ihop än vad jag hade innan. Mycket underligt då man kan tycka att det vore bättre för samhället om jag tog upp så lite plats som möjligt. Jag räknas inte heller, enligt försäkringskassan, som en modern och självständig 2000tals-kvinna utan istället är jag en del i det förbund som kallas samboskap och när man är sambo förväntas man alltså ha delad ekonomi. Jag som modern och självständig kvinna får på så sätt erfara hur det är att vara ekonomiskt beroende av min partner, som självklart har högre inkomst än mig.
Tack samhället!

Nu alldeles strax när familjeförsörjaren behagar komma hem till mig, arma kvinna, så ska vi unna oss och götta oss (som tabitha skulle sagt) med en varsin pizza. Det förtjänar vi med tanke på att resten av sommaren kommer gå i nudelns tecken pga försenade bostadstillägg. Min kärlek till byrakratins sverige är gränslös.

Kommentera

Publiceras ej